App Verksamhetsavfall

Helhetslösning via app

Verksamhetsavfall är en användarvänlig app för iOS och Android, där du enkelt kan skapa och administrera kostnadsbesparande Avlämnarintyg+.

Verksamhetsavfallsappen med Avlämnarintyg+

Verksamhetsavfall passar perfekt för verksamheter som vill automatisera hela hanteringsprocessen, från skapandet av Avlämnarintyg till vidarerapporteringen. Med den här appen kan du skapa Avlämnarintyg för flera avfallsfraktioner på en och samma gång.

Funktioner:

  • Enkel och intuitiv att använda
  • GPS-funktionalitet, hitta närmsta plats som tar emot från verksamheter
  • QR-kod för snabb och effektiv hantering
  • Inkluderar transportdokument
  • Hanterar både elavfall och övriga farliga avfallsslag*
  • Automatisk rapportering till Naturvårdsverkets Avfallsregister
  • Alla anteckningar sparas i en portal; ReDoks
  • Anpassad för alla roller i avfallshanteringskedjan
  • Administrera användare själv
  • Personlig service via telefon och mejl (kontorstider)
  • Pris: 40 kr/avlämnarintyg – priset avser rapportering av farligt avfall


*Övrigt farligt avfall är möjligt i kommuner som använder den tjänsten. Det framgår i appen vilken ÅVC eller mottagningsplats som tar emot vilka avfallsslag.

För att kunna använda Verksamhetsavfall behöver du registrera ett konto. Registreringsprocessen kan ta upp till nästkommande arbetsdag. Sedan är du igång med helhetslösningen för ditt företags hantering av farligt avfall!

Är du ute efter en snabbare lösning för enstaka avlämningar av elavfall endast? Då rekommenderar vi appen Avlämnare elavfall eller Webbformuläret.

Registreringsformulär

Ansökan app Verksamhetsavfall

Fyll i formuläret för att ansöka om att använda El-Kretsens tjänst Verksamhetsavfall. Du som ansöker blir Administratör, sedan kan fler användare läggas till. Fyll i fler adresser direkt i ansökan eller senare i appen. Observera! Det är viktigt att du anger rätt och riktiga uppgifter, eftersom dessa används för rapportering till Avfallsregistret.

Tips, ha ditt CFar-nummer redo, sökverktyg hos SCB hittar du här.

App Verksamhetsavfall

FAQ

Vad är appen Verksamhetsavfall och hur fungerar den?

Vilka typer av avfall kan jag registrera i appen Verksamhetsavfall?

Kan jag administrera flera adresser och kunder i appen?

Måste jag betala för att använda appen Verksamhetsavfall?

Hur kan jag skapa flera intyg på ett enklare sätt?

Vilken typ av anteckningsskyldighet gäller när?

Hur lagras informationen i appen Verksamhetsavfall?

Varför måste jag skapa ett intyg per avfallsslag?

Varför anges vikten enbart i kilogram (kg)?

Kan jag rapportera flera avfallsslag samtidigt i appen Verksamhetsavfall?

Kan jag ange exakta vikter, inklusive decimaler?

Skickas rapporteringen automatiskt till Avfallsregistret?

Hur registrerar jag mig för appen Verksamhetsavfall?

När kan jag börja använda appen efter att avtalet har signerats?

Jag får felmeddelande när jag vill registrera mig för Verksamhetsavfall, det står att det redan finns ett konto, vad ska jag göra?

Vad är ett CFAR-nummer och hur får vi det?