App Verksamhetsavfall
Helhetslösning via app
Verksamhetsavfall är en användarvänlig app för iOS och Android, där du enkelt kan skapa och administrera kostnadsbesparande Avlämnarintyg+.
Verksamhetsavfall passar perfekt för verksamheter som vill automatisera hela hanteringsprocessen, från skapandet av Avlämnarintyg till vidarerapporteringen. Med den här appen kan du skapa Avlämnarintyg för flera avfallsfraktioner på en och samma gång.
Funktioner:
- Enkel och intuitiv att använda
- GPS-funktionalitet, hitta närmsta plats som tar emot från verksamheter
- QR-kod för snabb och effektiv hantering
- Inkluderar transportdokument
- Hanterar både elavfall och övriga farliga avfallsslag*
- Automatisk rapportering till Naturvårdsverkets Avfallsregister
- Alla anteckningar sparas i en portal; ReDoks
- Anpassad för alla roller i avfallshanteringskedjan
- Administrera användare själv
- Personlig service via telefon och mejl (kontorstider)
- Pris: 40 kr/avlämnarintyg – priset avser rapportering av farligt avfall
*Övrigt farligt avfall är möjligt i kommuner som använder den tjänsten. Det framgår i appen vilken ÅVC eller mottagningsplats som tar emot vilka avfallsslag.
För att kunna använda Verksamhetsavfall behöver du registrera ett konto. Registreringsprocessen kan ta upp till nästkommande arbetsdag. Sedan är du igång med helhetslösningen för ditt företags hantering av farligt avfall!
Är du ute efter en snabbare lösning för enstaka avlämningar av elavfall endast? Då rekommenderar vi appen Avlämnare elavfall eller Webbformuläret.
Registreringsformulär
Ansökan app Verksamhetsavfall
Fyll i formuläret för att ansöka om att använda El-Kretsens tjänst Verksamhetsavfall. Du som ansöker blir Administratör, sedan kan fler användare läggas till. Fyll i fler adresser direkt i ansökan eller senare i appen. Observera! Det är viktigt att du anger rätt och riktiga uppgifter, eftersom dessa används för rapportering till Avfallsregistret.
Tips, ha ditt CFar-nummer redo, sökverktyg hos SCB hittar du här.